Om online breathwork

Åndedrættet har afgørende betydning for vores fysiske og psykiske velbefindende. Spændinger i kroppen kan begrænse vores åndedræt og give nedsat energi og livskvalitet. På samme måde kan mentale spændinger begrænse åndedrættet og kroppens bevægelighed.

Når vi trækker vejret dybt og med intention, så arbejder vi bevidst med bugmusklen (diaphagma) og de muskler der omslutter vores brystkasse og assisterer lungerne. Vi afspænder vores nakke og skuldre og hele vores mave-tarmsystem, der er tæt forbundet – samtidig med, at vi ilter kroppen og sender næring ud til alle kroppens celler. Arbejdet med åndedrættet virker beroligende, nærmest meditativt og kan dermed også have en gavnlig virkning på psykiske spændinger og uro.

Når vi trækker vejret frit, så slapper vores krop og sind automtisk mere af. Du kan sikkert selv mærke den fysiske effekt af at bære mundværn – hvordan kroppen begynder at spænde og sindet nærmest lukker sig om sig selv. Med breathwork sessionerne får du bogstavelig talt et pusterum, hvor du kan trække vejeret frit og nære din krop og dit sind.

Den største fordel ved online breathwork – udover at du sparer transport og kan være i egne rolige omgivelser under sessionen – er, at vi kan arbejde med din krop via åndedrættet og samtidig passe på hinandens helbred, fordi vi er fysisk adskilt. Du vælger selv, om du vil gennemføre sessionen på telefonen, pc eller tablet og om vi skal have kameraet tændt.

Jeg træner breathwork (v.Michaël Blijker) og derfor kan du i en begrænset periode booke træningssessioner hos mig til nedsat pris.

Til sessionerne skal du bruge en behagelig stol, alternativt en meditationspude eller en pølle/bolster, hvis du foretrækker at sidde på gulvet. Husk også at iføre dig behageligt og løstsiddende tøj, som ikke strammer.

Jeg glæder mig til at ånde frit sammen med dig.

%d bloggers like this: